Πληθωριστική ψυχολογία και καταναλωτική συμπεριφορά

Η καταναλωτική ζήτηση αυξάνεται και εντείνει τις υφιστάμενες πληθωριστικές πιέσεις δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο ανατιμήσεωνγράφει ο Γεώργιος Μπαλτάς*Πληθωριστική ψυχολογία σημαίνει ότι οι προσδοκίες για ανατιμήσεις οδηγούν τους καταναλωτές να επισπεύδουν τις αγορές τους. Οι καταναλωτές δηλαδή αγοράζουν τώρα αγαθά που θα αγόραζαν στο μέλλον, καθώς αναμένουν ότι οι μελλοντικές τιμές θα είναι σημαντικά υψηλότερες και επομένως είναι περισσότερο συμφέρουσα η «πρώιμη» απόκτησή τους.Οταν επικρατεί η πληθωριστική ψυχολογία, οι καταναλωτές προτιμούν να μεταφέρουν αγορές του μέλλοντος στο παρόν για να αντιμετωπίσουν τον πληθωρισμό.Διαβάστε επίσης: Έρχεται νέο κύμα ακρίβειας – Και νέες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόνταΕάν αυτό συμβεί, η καταναλωτική ζήτηση αυξάνεται ...

Δείτε επίσης

Η τελευταία έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ καταδεικνύει πως τα δύσκολα για τον κλάδο είναι μπροστά

in.gr

Η παγκόσμια ριζική αλλαγή καθεστώτος - Aρθρο του Νουριέλ Ρουμπινί (Project Syndicate)

in.gr

Οι διαρθρωτικές προκλήσεις για την ελληνική οικονομία αποτελούνται από ένα μη βιώσιμο δημόσιο χρέος, ένα τρομερό δημογραφικό προφίλ και ελάχιστη πρόοδο στη βελτίωση της παραγωγικότητας τα τελευταία χρόνια.

in.gr

Η ροή φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία έχει μειωθεί κατά 60% από τα μέσα του 2021. Μέχρι στιγμής, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν καταφέρει να αντισταθμίσουν αυτή τη μείωση

in.gr

Πώς οι εργαζόμενοι μπορούν να παραμείνουν υγιείς και να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στη δουλειά και στο σπίτι κατά τη διάρκεια tου πειράματος συλλογικής τηλεργασίας που εξελίχθηκε νεσούσης της πανδημίας

in.gr

In-Focus, από το Παρατηρητήριο Ελληνικής & Ευρωπαϊκής Οικονομίας του ΕΛΙΑΜΕΠ

in.gr

Χρειαζόμαστε μια πολιτική απασχόλησης με μέσα και στόχους που θα συμβάλλει στον αναγεννητικό μετασχηματισμό της οικονομίας και της κοινωνίας μας

in.gr