Στέκομαι σε δυό βλεφαρίδες!.. του Θανάση Σκαμνάκη - Kommon

  Ο τίτλος δεν παραπέμπει σε ερωτική ποιητική διάθεση. Δεν έχει ποιητικότητα μεγαλύτερη από τη φρίκη. Αλλά με έναν τρόπο, και ακριβώς γι’ αυτό, είναι ποίηση, δημιουργία, και προώρισται να νικάει τη φρίκη. Να γίνεται το παράδειγμα της δύναμης, της θέλησης, της ανάγκης να σπάει πάντα ο κλοιός για να αναγγέλλεται ένα κάποιο, έστω αβέβαιο, και στην περίπτωσή μας μη ορατό, χαμόγελο. Είναι κρυμμένος από μια μάσκα, όχι για τον κορονοϊό. Έχει το συμβολισμό του αναίτιου πάθους(;) και ενός κόσμου ανάρμοστου, βίαιου, παράλογου, σχεδόν μανιακού, και μαζί ενός κόσμου αισθημάτων και υπέρβασης. Σηματοδοτεί το αμυδρό ίχνος από το οποίο μπορείς ...

Δείτε επίσης

Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από τον θάνατο του αγαπημένου μας συντρόφου Γιώργου Δελαστίκ, αναδημοσιεύουμε άρθρο που περιλαμβάνεται στο βιβλίο Αφιέρωμα στον Γιώργο Δελαστίκ, Η δημοσιογραφία ως τέχνη, σε επιμέλεια Βασίλη Μπρούμα, των εκδόσεων Τόπος. Ο Γιώργος ∆ελαστίκ δεν είναι αξιοθαύµαστος...

kommon

Με δυο από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις και πορείες που ξεκίνησαν από διαφορετικά σημεία και ενώθηκαν σε ένα από τα μεγαλύτερα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στων τελευταίων χρόνων στο Σύνταγμα, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έδωσαν την δική τους αγωνιστική απάντηση στην κυβέρνηση. Η μεγάλη συμμετοχ...

kommon

Ο 19ος είναι ο αιώνας έβαλε αποφασιστικά, υπό την επίδραση της γαλλικής επανάστασης, το θέμα της θρησκείας ως κρίσιμο πρόβλημα της φιλοσοφίας. Κι έτσι η γερμανική φιλοσοφική σκέψη, ολοφάνερη απόδειξη του ριζοσπαστισμού της όπως λέει ο Μαρξ, «ξεκινάει από μια αποφασιστική κατάργηση της θρησκείας». Ό...

kommon

Οργή, θλίψη, απογοήτευση, πείσμα, έκπληξη. Συναισθήματα έντονα, και συχνά αντιφατικά, που γέννησαν οι εικόνες των νεοναζί στο ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης, Δικαιολογημένα όλα, και στις αντιφάσεις τους, εκτός από ένα: την έκπληξη! Δεν δικαιολογείται για κανέναν σκεπτόμενο πολίτη, πολύ περισσότερο για τις π...

kommon